„Tojotin” gospodar gradskih ulica

P. ŽIVKOVIĆ

27. 05. 2014. u 13:42

Test „Novosti“ na našem skeneru nova „tojota jaris 1.3 dual VVT“. S početnom cenom od 9.640 evra i bogatom opremom, ovaj automobil brine konkurenciju

Novi „tojota jaris“ je kompaktan i, kažu Japanci, „genijalan gradski automobil“. Elegantan i agilan, „jaris“ ima prostranu i udobnu kabinu, s tehnologijom koja je jednostavna za korišćenje. To uključuje kameru za vožnju unazad i „Toyota Touch & Go“, novi sistem sa ekranom osetljivim na dodir, navigacijom, aplikacijama i lakim pristupom internetu. Na našem testu imali smo verziju sa benzinskim motorom „1.3 dual VVT“ koji razvija 100 KS i koji je uparen sa šestostepenim manuelnim menjačem. Zahvaljujući dimenzijama, agilnom motoru (125 Nm obrtnog momenta), preciznom menjaču i izuzetnom upravljaču, nova generacija „jarisa“ pokazuje da je „skrojena za grad“. Iako tek nešto duža od 3,8 metara, ova „tojota“ je, uostalom kao i svi drugi modeli ovog japanskog giganta, napravljena tako da je pravo uživanje biti u kabini. Bez obzira na to da li ste na mestu vozača, suvozača ili na zadnjoj klupi, Japanci su se postarali da imate dovoljno mesta i da su vam sve „džidža-bidže“ moderne tehnologije tu, nadohvat ruke. Novi „na dodir osetljivi“ ekran je jednostavan za upotrebu i za tren oka se naviknete na sve ono što vam nudi „tač end gou“ sistem. Počevši od lakog upravljanja, što je iznenađujuće za ovu klasu vozila, preko dobrog audio-sistema, pa do kamere za vožnju unazad koja ionako lako parkiranje ovog automobila čini još jednostavnijim. Kada obratite pažnju na detalje, bilo na oblik retrovizora ili prekidača u kabini, postaje vam jasno da „jaris“ nikako nije samo još jedan od malih gradskih automobila.

Poseban, pažljivo izrađen, uz upotrebu visokokvalitetnih materijala, „jaris“ sigurno brine konkurenciju. Još kada tome dodate da „jaris“ kreće u osvajanje srca kupaca s početnom cenom od 9.640 evra, a da u tom, prvom paketu opreme („luna“ i „luna plus“) imate toliko toga, počevši od klima-uređaja, svih mogućih elektronskih sistema koji pomažu pri kočenju i vožnji, pa do, na primer, stepenastih bočnih vazdušnih jastuka, papučica gasa, kočnice, kvačila koje se povlači u stranu prilikom sudara, putnog računara... Motor koji smo mi imali na testu „1.3 dual VVT“ je poboljšana verzija proverenog agregata koji je sada još ekonomičniji i ekološki prihvatljiviji. Naravno, u ponudi „jarisa“ je i verzija sa dizel motorima koji su još štedljiviji (3,9 litara prosečna potrošnja), ali i sjajni hibridni pogon, koji je kod nas i dalje, zbog nerazumevanja države i izostanka subvencija, preskup u odnosu na benzinsku verziju. Kada vam vožnja predstavlja zadovoljstvo, onda je sasvim sigurno da ste u pravom automobilu. A sa novom „tojotom jaris“ ste na pravom putu.

DIMENZIJE

* Dužina: 3.885 mm

* Širina: 1.695 mm

* Visina: 1.510 mm

* Masa: 1.285 kg


SPECIFIKACIJE

* Motor: 1.329 ccm

* Snaga: 100 KS

* Obrt. moment: 125 Nm

* Od 0 do 100 km/čas: 11,7 sek.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije